Пріоритетним напрямком освітньої системи України, що підтверджено державними законами та нормативними документами, є доступ до якісної освіти. Тому впровадження інноваційних технологій в навчально-виховний процес є одним із найважливіших питань, які сьогодні розглядаються в освіті.
ЗОШ І-ІІІ ст. с. Мильного з вересня 2009 року бере участь в обласному екологічному проекті «Освіта для стійкого розвитку».
Із 2014 року ЗОШ І-ІІІ ст. с. Мильного офіційно внесена до переліку учасників програми GLOBЕ - міжнародної науково-освітньої програми, основним завданням якої є об’єднання школярів, студентів, учителів і вчених усього світу з метою поширення екологічної освіти та обміну інформацією про стан навколишнього середовища в усіх куточках планети. Наша школа – єдина у Тернопільській області серед 102 навчальних закладів України, що бере участь у даній програмі, яка передбачає введення даних вимірювання в електронну базу даних у мережі Інтернет. Національним координатором програми в Україні є Національний еколого-натуралістичний центр учнівської молоді Міністерства освіти і науки України. Відповідальна за реалізацію програми – вчитель географії та біології Швед Є.М.
У практику роботи вчителів школи активно увійшли:
· інтерактивні технології навчання;
· проектна технологія;
· технологія розвивальних ігор;
· технологія раннього та інтенсивного навчання грамоти;
· блочний метод викладання матеріалу;
· технологія рівневої диференціації;
· технологія комунікативного навчання;
· елементи інформаційно-комунікаційних технологій.
Впровадження інноваційних технологій має важливе значення для навчально-виховного процесу школи. Зокрема, на рівні вчителя - впровадження інноваційних технологій у процесі роботи сприяє підвищенню професійної підготовки та науково - методичної компетентності вчителів, класних керівників щодо здійснення процесу соціальної адаптації учнівської молоді; на рівні закладу - впровадження педагогічних інновацій сприяє розвитку системи продуктивного навчання, підвищенню якості освітніх послуг, співтворчості учителів, учнів та їх батьків; на рівні учнів - впровадження інновацій підвищує освіченість, сприяє їх творчій активності, здійсненню процесу соціальної адаптації, розвитку відповідальності за власне життя, життя оточуючих; на рівні батьків - впровадження інновацій сприяє їх залученню до співпраці зі школою.